PENGARUH KUALITAS PRODUK DAN KEPERCAYAAN MEREK TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN LAPTOP MEREK ASUS PADA TOKO PROMEDIA.COM PEKANBARU

Arianus Nazara, Okta Karneli

Abstract


This study aims to determine how the influence of product quality (performance (performance), additional features (features), reliability (reliability), conformance with specifications (conformance), endurance (durability), serviceability, aesthetic (aesthetic), and perceived quality (perceived quality) and brand trust (Brand Competence), Brand Reputation, Company Reputation, Liking For Brand to purchasing decisions (perceived needs, activities before buying, time behavior buy and post-purchase behavior) Asus brand laptops on the Promedia.com Pekanbaru Store. The population in this study were consumers who bought the Asus brand laptop at Promedia.com Pekanbaru Store. Sampling in this study is 91 samples using the Slovin formula. The data collection of this research is in the form of primary data by spreading research instruments and secondary data in the form of company archives, data analysis in this study using multiple regression, partial test (t-test), determination test (r test), and simultaneous test (f test) with the help of the SPSS program. The results in this study indicate that the variable product quality and brand trust partially (t-test) affect the purchase decision of the Asus brand laptop at Promedia.com Pekanbaru Store. Simultaneous results (f test) indicate a significant influence on the purchase decision of the Asus brand laptop at Promedia.com Pekanbaru Store.

Keywords


Product Quality, Brand Trust, Purchasing Decision

Full Text:

PDF

References


Alma, Buchari. 2013. Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.

Amir, M. Taufiq. 2005. Dinamika Pemasaran Jelajahi dan Rasakan. Jakarta:PT Raja Grafindo Persada.

Azwar, Saifuddin. 2004. Meteode Penelitian. Yogyakarta : Pustaka Pelajar.

Ariani, Dorothea Wahu. 2004. Pengendalian Kualitas Statistik (Pendekatan Kuantitatif dalam Manajemen Kualitas). Yogyakarta : CV ANDI OFFSET

Basu Swasta, Dharmesta dan Irawan. 2008. Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty.

Darmawan, Deni. 2016. Metode Penelitian Kuantitatif. Bandung: Rosda.

Etta Mamang Sangadji , Sopiah . 2013. Perilaku Konsumen. Yogyakarta : CV ANDI OFFSET.

Ferrinadewi, Erna. 2010. Komunikasi pemasaran modern. Yogyakarta:Cakra Ilmu.

Firdaus, Muhammad. 2008. Manajemen Agribisnis.Edisi 1.cetakan pertama. Jakarta:Bumi Aksara.

Ghozali, Imam. 2006. Aplikasi Analisis Multivariate Dengan Program SPSS. Cetakkan keempat.Semarang:Badan Penerbit Universitas Diponegoro.

Husein, Umar. 2011. Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis Edisi II.Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada.

Kotler, Philip dan Amstrong, Gary. 2008. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Edisi 12. Jilid 1.Jakarta : Erlangga.

Kotler & Amstrong. 2001. Prinsip-prinsipPemasaran. Edisi kedelapan. Jilid 1 Jakarta : Erlangga.

Kotler, Philip & Keller. 2009. Manajemen Pemasaran. Edisi 12. Jakarta: Penerbit

Indeks.

Kotler, Philip. 2001. Dasar dasar pemasaran. Jakarta : PT. RAJA GRAFINDO PERSADA

Machfoedz, Mahmud. 2010. Komunikasi Pemasaran Modern. Cetakan Pertama.Yogyakarta:Cakra Ilmu.

Malau, Harman. 2017. Manajemen Pemasaran. Bandung: Alfabeta

Mowen dan Minor. 2017. Perilaku konsumen dalam persaingan bisnis kontemporer. Bandung : Alfabeta

Marius, P. Angipora. 2001. Dasar dasar pemasaran. Jakarta : PT. RAJA GRAFINDO PERSADA

Rambat Lupiyoadi, A. Hamdani. 2013. Manajemen PemasaranJasa. Edisi Pertama. Jakarta: Salemba empat

Sutisna. 2003. Perilaku Konsumen dan Komunikasi Pemasaran. PT Remaja Rosdakarya, Bandung

Sunyoto, Danang. 2012. Dasar-Dasar Manajemen Pemasaran. Yogyakarta:CAPS (Center of Academic Publishing Service).

Setiadi, Nugroho J. 2010. Perilaku Konsumen : Konsep Dan Implikasi Untuk Strategi dan Penelitian Pemasaran. Jakarta :Prenada Media Group.

Schiffman & Kanuk. 2008. Perilaku Konsumen Dalam Perspektif Kewirausahaan. Edisi Ketujuh. Jakarta:Indeks.

Sugiyono. 2017. Stastika untuk penelitian. Bandung : Alfabeta.

Sudaryono. 2015. Pengantar bisnis. Yogyakarta : CV. ANDI OFFSET

Suliyanto. 2006. Metode Riset Bisnis. Yogyakarta : ANDI OFFSET

Sugiyono. 2016. Metode Penelitian Bisnis. Bandung : Alfabeta.

Siregar, Syofian. 2015. Metode penelitian Kuantitatif: Dilengkapi Perbandingan Perhitungan Manual & SPSS. Jakarta: Prenadamedia Group.

Sugiyono. 2013. Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif , R & D. Bandung : PT.Refika Aditama.

Sumarwan, Lamarto. 2013. Perilaku konsumen. Yogyakarta : C.V ANDI OFFSET

Supardi. 2005. Aplikasi Statistika Dalam Penelitian.Edisi Revisi. Jakarta:Prima Ufuk Semesta.

Trijono, Rahmat. 2015. Metode Penelitian Kuantitaif. Depok: Penerbit Papas Sinar Sinanti..

Tjiptono, Fandi. 2008. Strategi Pemasaran. Edisi III.Yogyakarta: Andi

Yamit, Zulian. 2010. Manajemen Kualitas Produk dan Jasa. Yogyakarta:Ekonisia




DOI: http://dx.doi.org/10.31258/jab.13.1.14-26

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Jurnal Aplikasi Bisnis

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.